..<< More Info >>..

Wednesday 9 July 2008

Manfaat tanaman traditional

PENGETAHUAN PRODUK: 5C5E Slimming Coffee

Keharuman yang tak pernah dinikamati

Kesegaran yang terjumpa dalam secawan

Kopi yang mempermudakan telah dijumpa, minuman dan perubatan tak boleh dipisah.

“Kopi” adalah minuman yang disukai ramai dan sepanjang masa. Berbanding dengan “Teh Hijau”, ramai orang tak sedar akan kebaikan meminum kopi. Oleh kerana bahan antioksidan yang kuat dalam “Teh Hijau”, ramai di masyarakat berbincang dengan kebaikan meminumnya. Minuman kopi yang disukai ramai pula dianggap sebagai pembunuh yang membawa penyakit osteoporosis, penyakit jantung dan sebagainya.

Namum pengajian sekerang telah menjelaskan salah anggap terhadap kopi itu, ramai masih percaya kopi boleh membawa penyakit.

Sebenarnya, kopi juga mengandungi bioflavonoid yang tinggi. Bioflavonoid adalah sejenis antioxidan yang dikaji ramai dalam masyarakat sekarang. Jadi, kopi sebenarnya berkaitan dengan kesihatan juga.

Semua ni disebabkan proses pemasakan kopi. Banyak bahan antioxidan telah dihapuskan dalam proses pemasakan yang menghasilkan bau harum. Itu sebabnya kandungan antioxidan dalam kopi tak dapat bertanding dengan teh hijau.

Sekarang dengan kemajuan bio-teknologi yang terbaru, banyak pengilang cuba berkerjasama dengan institut pengkajian untuk menyelesaikan masalah ini. Institut Pengkajian Stamford bersama Syarikat Oncology Science telah berjaya mencipta satu cara pemasakan kopi yang dapat mengelakkan kemusnahan antioxidan dan masih menghasilkan bau harum yang sama.

Disamping meminum kopi yang harum, disamping menikmati kebaikan antioxidan seperti meminum teh hijau. Itulah cara mempermuda yang dapat mencegar kanser dan penyakit jantung.

Sekarang terdapat banyak pengilang kopi berminat dengan menjual “Kopi Kesihatan” itu. Mungkin pada masa kelak, kami berpeluang menikmati kopi kesihatan yang baru itu!!

Kopi 5C5E Slimming
Serbuk kopi pekat disediakan dengan pemasakan yang mendalam. Selepas habis pemasakan, tak kira apa jenis cara yang digunakan untuk membungkus, harumannya akan mengurang dalam masa hampir dua bulan.

Kopi Merah - merupakan “Kopi Ginseng Ling-Zhi” yang mengandungi pati ginseng dan ling-zhi.

Kopi Hijau - merupakan “Kopi Berserat” yang mengandungi serat atau serabut diet berbentuk larut.

Kopi Putih - merupakan “Kopi Emulsi Lobak Putih” yang mengandungi pati lobak putih.

Kopi Hitam - merupakan “Kopi Propolis” yang mengandungi pati propolis.

Kopi Kelabu - merupakan “Kopi Tongkat Ali” yang mengandungi pati tongkat ali.

Kopi Merah
Kopi Merah merupakan “Kopi Ginseng Ling-Zhi” yang mengandungi pati ginseng dan ling-zhi.

Ginseng:

Ginseng amat berkhasiat. Ia mempunyai vitamin A, E, B2, niacin, kalsium, besi, kalium dan ginsenosida. Sejak berkurun ginseng dianggap sebagai “ubat yang memanjangkan umur” dan diguna untuk meningkatkan stamina. Merujuk kepada ramai ahli botani, ginseng dapat menggalakkan endokrin, metabolisme, proses sistem peredaran dan sistem pencernaan, meningkatkan kekebalan tubuh. Ginseng boleh memperbanyakkan sel darah merah yang membawa oxigen dan sel darah putih yang mencegah penyakit, meringankan tekanan kepada badan, semangat dan emosi. Dengan memperbaiki kekebalan tubuh, ginseng dapat memulih dan mencegar penyakit. Ada juga laporan yang menyatakan ginseng boleh mencegar pembentukan sel kanser.

Ling-Zhi:

Ling-Zhi adalah obat yang berharga tinggi dalam Perubatan Chinese Tradisi. Ia boleh membantu menjaga kesihatan tubuh dari persikitaran yang berbahaya sekarang.

“Ling-Zhi” boleh mengubahsuai dan meningkatkan sistem immuniti, merendahkan darah tinggi, mencegah dan memulih penyakit jantung, mengawal gula darah, meningkatkan stamina, meringankan penyakit saluran pernafasan dan asma, mengubahsuai penyakit lemah urat saraf.

“Kopi Merah” adalah kopi yang boleh “mengubahsuai dan mempermudakan”. Rasanya enak dan berbau harum. Ia merupakan kopi penjaga kesihatan yang sesuai sekali untuk peminat kopi.

Kopi Hijau
Kopi Hijau merupakan “Kopi Berserat” yang mengandungi serat atau serabut diet berbentuk larut.

“Serabut diet” amat penting dalam pemakanan kesihatan kerana “serat“ boleh menjamin kesihatan oran pencernaan. “Serat” yang mencukupi juga membantu mencegah terjadinya penyakit jantung, kanser, diabetes dan lain-lain penyakit.

“Serat” boleh membersihkan usus dan membantu pencernaan. Ia juga dapat menolong dan menggalak detoksifikasi bahan-bahan berbahaya dalam makanan, melindungi organ percernaan dan mencegah terjadinya kanser usus.

“Serat” membantu melambatkan proses pencernaan dan mencepatkan pemindahan kolesterol dari badan. Oleh demikian, sugar darah dan kolesterol dapat dikawal pada tahap yang sihat.

Kebaikan “serabut diet”: menjaminkan kesihatan organ pencernaan, meningkatkan sistem imunisasi, merendahkan kolesterol dan hipertensi, menurunkan insulin dan gliserin, mencegahkan sembelit dan kencing tak lawas, membersihkan usus dan perut, menjagakan penyakit jantung, kanser, diabetes, penyakit arthritis, tumor, batuk, mengimbangkan hormon dan merendahkan terjadinya kanser yang berkenaan dengan hormon.

“Kopi Hijau” adalah kopi yang boleh “mendetoksifikasi dan mengubahsuai”. Rasa dan baunya ringan, sesuai untuk diminum secara cepat. Ia merupakan penjaga baik untuk kebersihan dalaman badan kami.

Kopi Putih
Kopi Putih merupakan “Kopi Emulsi Lobak Putih” yang mengandungi pati lobak putih.

Lobak Putih:

Banyak berkhasiat. Ia dapat mendetoksifikasi bahan-bahan berbahaya dalam darah dan membekalkan vitamin-vitamin yang diaperlukan. Badan kami akan bertambah sihat, bersih, segar, bersemangat, gembira dan tenang. Ia dapat membina badan dan jiwa yang lebih segak dan pantas.

“Kopi Putih” adalah kopi yang boleh “memgubahsuai secara dalaman”. Rasanya ada sikit manis dan berbau harum, baik untuk dinikmati secara peseorangan. Ia amat sesuai untuk orang yang berat berlebihan.

Kopi Hitam
Kopi Hitam merupakan “Kopi Propolis” yang mengandungi pati propolis yang boleh “mencegah dan mengubahsuai”. Rasanya ada sikit pahit dan berbau harum, amat sesuai diminum secara sikit-sikit. Ia adalah salah satu kopi kesihatan yang terbaik sekali

Propolis:

Sesuai untuk membantu menyembuhkan hidung sensitif, radang tenggorok, infeksi saluran pernafasan dan sakit kerongkong, influenza, demam, asma, batuk, imunisasi rendah, udara pencemaran, jangkitan kuman dan lain-lain.

Propolis dapat digunakan dalam banyak bidang, secara dalaman dan luaran. Jenis tincture, adalah salah satu pilihan yang amat baik bagi memulihkan luka, dan menggalakkan pertumbuhan tisu.

Propolis juga dapat membantu sistem imunisasi tubuh dan bersifat antiseptik. Ia boleh mencegah dan memulih badan kami daripada selsema.

Kopi Kelabu
Kopi Kelabu merupakan “Kopi Tongkat Ali” yang mengandungi pati tongkat ali.

Tongkat Ali:

Ramai percaya patinya dapat memulih kesihatan dan mempermudakan tubuh. Yang lebih terkenal ialah kemampuannya menambahkan kelelakian dan tenaga seks.

Banyak pengkajian telah membukti bahawa patinya dapat menambahkan tenaga dan stamina, mengurangkan keletihan, mencegah malaria, antiseptik, merawat ulser, demam, dan meringankan darah tinggi, diabetes, jangkitan kulit dan membantu menyembuhkan luka.

Tongkat ali sesuai untuk lelaki dan perempuan. Ia dapat membantu: mengurangkan keletihan, memulihkan stamina dan tenaga, menambahkan kekebalan tubuh, mengekalkan kesihatan dan semangat, membetulkan aliran darah dan mencepatkan pemulihan.

“Kopi Kelabu” adalah kopi yang boleh “mengubahsuai dan mempermudakan”. Rasanya pahit dan berbau harum, sesuai untuk bercampur dengan susu. Ia bertenaga tinggi dan sesuai untuk diminum pada cuaca sejuk.

0 comments:

Custom Search
Digg! Medicine Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Other:

Topic Relation
Iklan Baris Online
Pasarkan produk anda free

Free Online Ads
Iklan Baris Online
Tingkatkan omset anda Free

Sewa Laptop
Sewa Komputer